Producten
Blog_Banner_35_verzendverpakking.jpg

De verzendverpakking: de tweede kans voor een eerste indruk!

22-03-2017

E-commerce, we weten er alles vanaf! Online shoppen, het gaat inmiddels bijna 24/7 door en groeit nog steeds. De ene na de andere webshop wordt gelanceerd en de koper googlet, kijkt en vergelijkt er flink op los voordat hij overgaat tot het plaatsen en afrekenen van een bestelling. Voor iedere ondernemer met een webshop is het dus van groot belang om niet alleen op het internet (of beter gezegd in Google en op verschillende social media) zichtbaar aanwezig te zijn, maar ook daarna.


Jouw websitebezoeker is door het plaatsen van de bestelling klant geworden. Een klant die je in de toekomst hoopt terug te ‘zien’ in jouw webshop om opnieuw een bestelling te plaatsen (en vooral zonder eerst flink te googelen). Maar weet de klant nog wel bij wie hij heeft besteld? Door de verschuiving van winkelretail naar webretail dien je als ondernemer verder te denken als alleen je webshop en de distributie van de goederen. Ook de verzendverpakking is een belangrijke schakel. Maak daar goed en eenvoudig gebruik van!

Een tweede kans voor een eerste indruk

Je krijgt niet vaak een tweede kans voor een eerste indruk. Na het plaatsen van de definitieve bestelling is de kans aanwezig dat de klant verder gaat in de drukte van de dag. Het bezorgmoment van het pakket is de perfecte gelegenheid om de klant opnieuw met je kennis te laten maken. Zorg ervoor dat de bestelling netjes verpakt is en in een stevige doos wordt afgeleverd. Je kan ervoor kiezen om bestellingen in dozen, bedrukt met jouw eigen huisstijl te versturen. Maar ook een stevige Amerikaanse vouwdoos ziet er netjes uit wanneer het is dichtgeplakt met tape bedrukt met jouw naam.

Verstuur je (kleinere) brievenbuspakketjes? Kies dan voor brievenbusdozen, luchtkussenenveloppen of verzendzakken. Ook deze kun je makkelijk voorzien van een mooi verzendetiket met jouw naam.


Wees je bewust van de efficiency

Na ontvangst van het pakket is een veel te grote verzenddoos één van de grootste ergernissen van de ontvanger. Eerst wordt een wirwar aan luchtkussenfolie en ander opvulmateriaal weggehaald voordat de bestelling bekeken kan worden. Echter, een beetje opvullen kan zeker geen kwaad, dat beschermt immers de goederen. Let er ook goed op dat de doos past. Kies daarom liever voor verschillende formaten dozen, in plaats van 1 formaat die je moet opvullen. Dit draagt niet alleen bij aan de klantbeleving, maar op de lange termijn is dit ook nog eens voordeliger voor jou als ondernemer.

Tot slot de pakbon en/of de factuur; wellicht heeft de klant deze al per mail ontvangen na het plaatsen van de bestelling. Toch is het aan te raden om een papieren versie mee te sturen. Ook hier kun je opnieuw je bedrijfsnaam terug laten komen.

Kortom: verzendverpakkingen, bedrukte tape (lees hierover alles in onze blog tape, tape of tape) of bedrukte dozen met jouw naam zijn zeer geschikte communicatiemiddelen om jouw naamsbekendheid en merkbeleving te vergroten en daardoor de klant verleiden opnieuw jouw online shop te bezoeken!

Wil je meer weten over verzendverpakkingen, bedrukte dozen of bedrukt tape?

Neem dan contact op met ons via [email protected]. Wij adviseren je graag over de best passende verzendverpakking voor jou!